MyDOG dag2

Idag var det freestyletävling som jag, Kingen, min kompis Camilla och hennes Pepsi deltog i på MyDOG. Även om Kingen var ganska seg och lite omotiverad då man inte får ha godis på tävlingen, så gick det bra. Vi kom på delad 4e plats :) tillskillnad från förra året då vi avbröt ;) Som pris fick vi till Kingens stora lycka godis^^

bilder från freestyle, klass 6+, mer än 2 fötter och 4a tassar:
  
  

visst matchade vi fint med vit klänning och vit skjorta ;)

Efter freestylen kunde vi slappna av och gick runt och tittade. Jag och Kingen hälsade bl.a. på "amrisarna" i deras rasmonter på rastorget :) Vi stannade som vanligt kvar och tittade på grupperna.


uppf. grupp:
  
Grupp 8, stötande-, apporterande- och vattenhundar:
  
Grupp 5, spetsar och raser av urhundstyp:
  
Grupp 2, schnauzrar och pinscher, molosser och bergshundar samt sennenhundar:
  



Kingen var väldigt trött och låg och sov under grupperna, förutom när han flirtade med den engelska springern som satt bakom ;)

Imorgon är det (enligt mig) den roligaste gruppen att titta på på MyDOG. Nämligen sällskapsgruppen, så imorgon kommer vi får se massa pudlar, chihuahor, chineser, japanese chiner och massa andra sötnosar :) kul kul! Imorgon är även första (och enda) dagen som vi inte skall vara med på uppvisning eller tävla, så då ska jag ta mig tid och verkligen titta på utställningen :) Även liiite shopping lär ju hinnas med ;)

btw
När vi kom in på MyDOG på förmiddagen blev vi stoppade av en fotograf och en reporter från tidningen GP, som frågade lite frågor om hundkläder och som tog kort på Kingen:

"Den här modemedvetna killen heter Kingen och är en amerikansk cockerspaniel. Ägaren Jimmy Lundgren från Bollebygd tycker det är kul med hundmode. – Jag tror att det senaste för hundar är skor. Jag funderar på att köpa några, säger Jimmy Lundgren, vars favoritfärg är blått." - står det på GPs hemsida.

För att klargöra svarade jag på frågan om vad som just nu är "inne" inom hundmode, att skor och liknande blir allt populärare men att jag själv inte har några till Kingen. Men att jag tänkt köpa det för att han förfryser sina tassar så på vintern. Jag tänker alltså INTE köpa hundskor bara för att det "är på modet"...


Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

ah vad bra, jag tänkte vara där vid 10. Pappa vägra gå upp tidigare haha :D!

2010-01-08 @ 23:49:13
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

oh grattis t en 4e placering. Gud så många fina bilder!

allt bra med oss:D sitter på jobbet...

2010-01-09 @ 08:09:37
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Men grattis, delad 4:a är verkligen ingen skam.



Och man bara måste älska journalister. Får de inga bra svar så kan man iaf omformulera de svaren man får så att det låter otroligt bra och passande till artikeln :)

2010-01-09 @ 11:01:53
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Elin

ååh vad jag hade velat vara där!



Grattis till 4-plats! :)

2010-01-10 @ 18:16:08
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Heter du Jimmy? man ser inte ditt namn i presentationen, profilen på bloggen..

2010-01-11 @ 09:54:52
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Sara

Haha, roligt reportern lyckades vinkla det ;). Stort grattis till fjärde plats. Hoppas ni hade lika roligt som det verkar! Måste verkligen prova det där...

2010-01-11 @ 16:05:13
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0