helgen

I helgen har vi som sagt tillbringat hos min kompis Linda och hennes tibbe terriers Diva och Amber, därav den dåliga uppdateringen (igen) ;) I fredags hadr vi iallafall fredagsmys med idol och någon film :P

Igår (lördag) började vi dagen med en långpromenad, och tro mig eller ej, men det regnade inte(!) :) Sedan skulle vi åka hem till mig för att ta ut Donna och Deava på långpromenad och hämta en rakaparat, men att komma hem var lättare sagt en gjort. Jag, Kingen, Linda, Diva och Amber fick åka 2olika bussar + ett tåg för att komma hem, och för att åka tillbaka igen fick vi åka 3olika bussar, och på varje stop fick vi vänta i minst 30min. Det var minst sagt trötta hundar och hundägare som tillslut kom hem till Linda igen på kvällen. Då kanske det skulle vara skönt att slänga sig i soffan och slappa framför en film, men nej då.. Diva som jag skulle klippa, blev först genomborstad, sedan rakad, sedan badad, sedan fönad och sedan rakad och klippt :P efter 10på kvällen slutade vi och la oss i soffan och tittade på tv (d.v.s. sov) ;)

Idag regnade det såklart, så Diva fick ännu en gång bli fönad innan pälsvården kunde fortsätta. Tillslut var vi iallafall äntligen färdiga, och det såg ut att vara en helt ny hund som stod på trimbordet :P 

bilder från helgen:

Kingeling

Amber och Diva

Kingen, Diva och Amber

Kingen vid en av de många busshållplatser vi suttit vid under dagen :P

Amber och Diva
bilder från klippningen-
Före:

(genomborstad)
work in progress:

(rakad inför bad)
Efter:

(efter bad, fön, rakning och klippning)

vad har ni gjort i helgen?

Kommentarer
Postat av: phoebe

aw, fin hon blev!

2009-11-22 @ 22:45:13
Postat av: Anna & Kompis

Solen sken på oss också i lördags! Så skönt! :) Vi har promenerat och promenerat och promenerat i helgen... Egentligen skulle Kompis ha badats och klippts, men matte har varit "lat" och Kompis har inte direkt insisterat. ;)



Det lilla lurvtrollet Diva blev ju hur fin och söt som helst!! Jättefin!

2009-11-22 @ 23:24:02
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Kul att du gillade Kompis halsband! :) Är själv riktigt nöjd med inköpet. ;) Om du går in på www.hansbosport.se så hittar du halsband och koppel där. Själv köpte jag det i djuraffären där jag bor och dem fanns i färgerna rött, grönt och svart.



Halsband: 40 cm x 2 cm, 39 kr (artikelnr 410761)

Koppel: 180 cm x 2 cm, 59 kr (artikelnr 410262)



Under hundralappen för både halsband och koppel, det kallar jag bra pris! :D

2009-11-23 @ 21:30:29
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Tackar :D!

Vad roligt att du har så mycket hundvänner! Jag vill också ha någon att leka med!

/ Duke

2009-11-23 @ 22:01:18
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Alexandraida

Va söt hon blev =)

Här har det arbetats hela helgen =S

2009-11-23 @ 22:11:07
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Paulina

gud vad söt hon blev efter klippningen, :)

smilla är ju en tibetansk terrier hon med,fast med bordercollie i sig ;)

2009-11-27 @ 20:09:36
URL: http://paulinaosmilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0