Creative Grooming

Att det finns trim- och klipptävlingar för hundfrisörer vet nog många. Dessa är störst i USA, Japan och i Europa. Sverige arrangerar inga tävlingar själva, men b.l.a. Danmark gör det. Creative Grooming, är en liknande tävling. Men skillanden är att här trimmar eller klipper man inte efter en rasstandard, utan man ska bara låta fantasin flöda. Rekvesita och färgning av päls är tillåtet.. Vissa hundfrisörer ogillar dessa tävlingar då de tycker att de ger deras yrke ett dålig rykte.. Även om jag tycker att vissa av dessa "frisyrer" är för mycket, och att hundarna inte ser särskilt lyckliga ut, så fachineras jag ändå av hundfrisörernas skicklighet! 
Bedöm själva vad ni tycker om dessa tävlingar..  
1
      


Ni måste erkänna att denna är lite cool :)


Kommentarer
Postat av: linaaa

sista bilden va kul dem andra LITE för överdrivna för min smak=P

visst han e nedklippt men rasen i sig e underbar med eller utan päls:D

2009-06-16 @ 20:11:50
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tkr detta är för mkt :( stackars djur...!

2009-06-18 @ 16:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0