Idag

Idag har det regnat, regnat, regnat och åter regnat..
Jag tyckte att jag hade haft sån tur när jag klädde på mig för kvällspromenaden eftersom det varit uppehåll alla de gånger jag varit ute med hundarna under dagen, men när jag öppnade ytterdörren så regnade det naturligtvis :(
Kingen
blev glad när han märkte att han fick på sig sin regnjacka så han inte skulle bli blöt, vilket han verkligen inte gillar. Donna däremot fick gå "naken" eftersom hon verkligen hatar sitt regntäcke, och lilla Deava fick också bli blöt eftersom hon inte har något regntäcke ännu.. När hon har växt till Kingens storlek ska jag köpa henne en regnjacka som Kingen sen får överta när hon växt ur den, det känns lite onödigt att köpa en till henne nu när hon ändå om några veckor har växt ur den...

Jag har tränat lite klickerträning med Kingen och Donna idag, och det har gått jätte bra :)

Sen har jag också suttit och tittar på blocket.se och jag säger bara OMG så söta hundar det finns. Fastän jag har en liten valp här u huset och 3st hundar räcker gott för tillfället, men när jag väl flyttar hemifrån så.. När det är dags för mig att köpa nästa hund så kommer jag aldrig kunna bestämma mig ;) Samtidigt som jag vill ha en renrasig hund som jag kan ha till utställning, så finns det ju såå många söta blandisar och även om jag köper en renrasig betyder det ju inte att just den hunden kommer att gå bra på utställning och då kommer jag ändå bara träna agility och freestyle med den och då kan jag ju lika gjärna ha en blandras..
Sen storleken är alltid ett viktig fråga, en liten (mini) hund är ju så praktisk att stoppa under armen om så behövs och den går att ta med överallt, däremot kan de vara svårare att träna med. Det är ju ett faktum att det inte finns så många agility vinnande-chihuahor..
En stor hund är lättare att träna olika hundsporter med men de är inte så lätta att ta med sig..
Nej, det får bli en mellanras, mellan papillon och mellanpudel-size.. Men chihuahor och yorkies och pomeranian är ju så söta och charmiga.. och storpudlar och afghaner har ju alltid vara något av favoriter, men nej! mellanhundar får det bli..
Italienska vinthundar är ju så vackra men de som jag träffat verkar lite "hariga". Kanske en "chinese", de är ju så häftiga men kanske inte så lättlärda.. Men en dvärgpudel kankse! Bra size och lättlärda och om jag nu ska bli hundfrisör så är ju en pudel nästan ett måste.. men en "amris" till skulle ju inte vara fel heller, fast en lite mindre med mkt päls till utställning. De är ju trots allt min favoritras.. hmm, så svårt..
Om det nu skulle vara någon som orkat läsa igenom hela detta långa inlägg, så kanske ni har ett bra tips på min framtida hundras?
1
vovvarna på en mkt regnig promenad..

xoxo

Kommentarer
Postat av: Anna & flatgänget

Jadu, det där med hund är ett väldigt svårt val. Men jag lär säga att en till amris borde du ha:) Min nästa hund ska iaf bli en amris eller cocker. Fast å andra sidan skulle du kunna köpa en flat med. Och nej, jag är inte speciellt partisk:P Hehe. Men en flat kan man använda till allt som du redan vet eftersom du haft en. Och dessutom är dem toppenroliga att ställa ut!:D

Ha det bra! Anna

2009-07-10 @ 23:41:03
URL: http://modig77.blogg.se/
Postat av: Camilla

tack så mycket =)

2009-07-11 @ 13:45:51
URL: http://somuchanger.blogg.se/
Postat av: Emma, Maggie & Dolly

Pudel så klart! :D För att de är lättlärda, mångsidiga, arbetsvilliga, pigga, glada och sjukt roliga. Pälsen är ju ett plus om du vill bli frisör, precis som du skriver. Pudel!

För övrigt är Deava sjukt söt :) xoxo

2009-07-11 @ 13:47:01
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Anni

söta hundar!

2009-07-11 @ 17:53:12
URL: http://annizplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0