Färgning

I Japan och i China har den såkallade pandahunden blivit väldigt populär. Som ni kanske förstår handlar det inte om någon hybrid mellan en hund och en panda, utan är just en Chow chow som är färgad som en panda.. I asiatiska djuraffärer kan man nu köpa färgade små chow chow valpar, och rasen är nu populärare än någonsin. Att Chow chowen är en ras som är känd för att vara envis, aggresiv och att den absolut inte passar som familjehund är nog inte något som dessa valpköpare tänker på när de köper en pandahund.... Vi får hoppas att rasens ökade populäritet inte blir denns undergång som med många andra raser som blivit extremt populära på kort tid.. 
pandahund
pandahund vs chow chow^^
Att färga sin hund är ett omdiskuterat ämne, men jag kan säga att jag gillar det inte. Jag ser inte ett så stort problem i att färga sin hund i en naturlig färg eller t.ex. färga någon slinga men att färga hela sin hund rosa tycker jag är att förlöjliga hunden. En hund med en extremt onaturlig färg kan göra att hunden inte kan visa sina signaler på rätt sätt och andra hundar kan tycka att den färgade hunden ser konstig och läskig ut.. Men som sagt, att färga t.ex. en gammal hund som blivit grå och färga tillbaka den till sin naturliga färg har jag inget problem med sålänge hunden inte känner obehag eller lider utav färgningen..
1  2  3
fult
en stackars pudel..
tigerhund
kanske tigerhunden blir nästa "inneras" i Asien??

xoxo

Kommentarer
Postat av: Elin

naaaw, en panda..va söt måste jag säga =)

2009-07-23 @ 21:50:47
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ida <3

usch gillar inte att man färgar hundar.

Kram

2009-07-24 @ 23:24:22
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Linda

näe jag tycker inte heller om det! Stackare...

Har du tre vovvar? Tänkte för man ser ju mycket bilder på två andra utöver Kingen :)



Ja, Gösta var en riktig liten pärla :) Nu springer han på sina stora tassar uppe i hundhimlen! Det finns säkert många änglabarn där som han kan pussa på :)

2009-07-25 @ 18:45:27
URL: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0