Dagens ämne: Hundväskor

Varför har många valt att hata hundväskor? Det är väll bättre att hunden får följa med sin ägare när denna skall ut och shoppa och liknande, än att den skall stanna hemma..?

Hunden har blivit mer som en familjemedlem och självklart vill man att sin hund skall kunna vara med en så mycket som möjligt. Detta är tackvare hundväskor nu möjligt, nästan överallt. Om man har en hund gåendes vid sin sida är det inte många affärer som tar emot dig med öppna armar, men, om jycken sitter i en väska så går det oftast bra alt. att de anställda i butiken inte änns märker att vovven är med :) En hundväska kan även vara en trygg plats för den lilla vovven i en annars stor värld. Hur bra går det att gå där det är väldigt trånga pga människor med en liten mini-hund traskandes vid sin sida? Inte så bra, slutar antagligen i en mycket platt hund.. Och allternativet att bära hunden i x-antal timmar och samtidigt prata i telefon, prata med vänner, titta på varor, mm...låter inte särskilt lockande. Men sitter hunden i en väska går det lätt som en plätt.

Jag tycker självklart att livet i en väska inte är det bästa valet, men bättre det än att sitta hemma och vänta på sin husse/matte.


väskhund

Min egna vovve är för stor för att få plats i en väska, men om han hade fått välja hade han nog hellre följt med mig i en väska än att stanna hemma när jag åker och shoppar.


Kommentarer
Postat av: Jenny Lagström

Jag tycker någon borde uppfinna en hundväska på hjul som man kan ha stora hundar i :D typ en bennersenner xD

2009-01-18 @ 19:08:59
Postat av: Anonym

Det beror ju på hur man använder hundväskan.. Vissa låter ju aldrig hunden gå.. :/

2009-01-21 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0