Dagens ämne: Freestyle

FREESTYLE är en sport för dig som gillar att träna och ha kul tillsammans med din hund. Det går ut på att hunden skall utföra "cirkus konster" till musik.  
Från och med den 1 januari 2007 så blev sporten en officiell tävlingsgren. Som aktivering är den oslagbar och din hund mår dessutom bra att få träna alla muskler på ett bra och hälsosamt vis.
För mycket mer info, besök http://www.hundfreestyle.se/

Den 3jan 09, tävlade jag och Kingen, tillsammans med min vän Camilla och hennes tyskspets/mittelspitz i freestyle (i klass 6+ = mer än två fötter och fyra tassar) på My Dog, i Göteborg. Detta var min och Kingens första tävling i freestyle. Tyvärr gick det inte särskilt bra (Kingen var trött och ville titta på allt och alla förutom mig, och Glittra springer omkring och letar efter godis), så vi fick avbryta, men det var ändå en kul upplevelse och det kommer att komma fler chanser :)

Freestyle

Foto: Per Öster

freestyle

Foto: Per Öster


Kommentarer
Postat av: Camilla Fears

åååh gillar den lille söta cremefärgade där ;D

2009-01-12 @ 17:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0