En orättvis dag i Göteborg..

När jag och mina vänner var på stan med hundarna för några dagar sedan hände detta:

Det kom fram några tjejer och frågade varför min kompis Josefins hund var så avlång? För att det är en tax kanske??
Jag trodde att ALLA människor kände till våra vanligaste raser. Och speciellt tax, det finns ju ingen annan ras som påminner om tax!

Samtidigt kände sig nog min kompis Camilla påhoppad, då en av tjejerna sa att hennes griffon bruxellois var ful. Så säger man väll för f#n inte! Hade jag sagt till en mamma: Men gud, vilket fult barn du har! Varför vill du ha ett så fult barn? Då hade nog mamman inte blivit så glad, men gällande hundar får man tydligen säga vad man vill... eller?!
(Om man nu ser en hund som är "mindre fin", så kan man väll hålla det för sig själv!!)

Sen undrade tjejerna varför vi ville ha sånna raser som vi har. Och om vi tyckte att det var världens finaste raser? Jag tänkte nästan förklara för de unga flickorna att man inte ska välja hundar efter utseende, utan efter hur hunden passar enns livsstil, och att vi alla tränade och/eller tävlade med våra hundar. Men eftersom den ena tjejen var "stolt" ägare till en chihuahua och hon defenitivt inte hade köpt den för att tävla med eller för att det passade hennes livsstil, utan för att ha den under armen (paris hilton-hund helt enkelt), tycktes det inte vara någon idé att förklara någonting.

Vi blev också ännu mer diskriminerade när vi skulle äta på Mc Donalds som ligger i mitten av Nordstan. Vi köpte våran mat och satte oss vid borden som är i ett inglasat område. Det är som en uteservering med glsväggar runt. Då kommer en fram som jobbar på Mc Donalds och säger att vi inte får sitta där med hundarna, pga allergiker.
Men folk blir inte mer allergiska om hundarna är innanför glaset än om de är utanför! Och det är ju aldrig någon som blir allergisk när jag har på mig mina kläder som luktar hund! Jag kan förstå att hundar inte får föja med in i Mc Donalds "resturanger", men detta är ju som en uteservering!! Vad sägs om att göra en avdelning för hundägare och en del för allergiker (som på tag!)

Så nu har jag skrivit av mig lite av min aggression.... :D

Denna dag var jag tillsamans med mina vänner och respektive vovvar på fotografering :) Ett inlägg med bilder kommer när jag har framkallat bilderna :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med (Y) folk e bra störda! xD

2009-02-14 @ 19:39:21
Postat av: Bambi

oj, kanske ska nämna att det e jag som komenterade ;)

2009-02-14 @ 19:40:08
Postat av: Camilla

Tack för inlägget, bra att du tar upp saker som berör! :) <3

2009-02-18 @ 13:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0