Pälsvård

Dagens inlägg ska handla om pälsvård.
Just nu är Kingen väldigt lurvig (vilket är väldigt sött) men jag tycker ändå att han ser lite "ovårdad" ut. Jag längtar tills det blir lite varmare så jag kan klippa en snygg frisyr på han :D Nu borstar jag han varje dag för att det inte ska bli tovigt, men det är inte lika kul ute i skogen när det fastnar snö och pinnar i pälsen.

På vintern brukar jag låta pälsen växa vilt, och på sommaren brukar jag raka ned honom (sparar lite på svansen). Men på våren och hösten brukar jag försöka få till en frisyr. Kingen har under sina år hos mig sett ut som en pudel, en löwchen, en schnauzer, en nakenhund, en powder puff och som en nalle björn. Men jag har aldrig fått till en riktig "amris"-frisyr.. (amris = amerikansk cocker spaniel)

Men när jag förra året praktiserade på ett hundtrim (Hos Hugo, som tyvärr inte finns längre) lyckades jag klippa Kingen (med mycket hjälp) så han faktiskt liknade en riktig amris :)


king
Se de formklippta tassarna!

När jag tävlade freestyle med Kingen på årets My Dog så var nog Kingen den ända nedklippta amrisen på hela tävlingen. Jag fick både positiva och negativa kommentarer, men det värsta var när ägare till amrisar kom fram och frågade vad Kingen var för ras :S

Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Coolt att du klipper själv, det är inte det lättaste! Kingen är väldigt tjusig på bilden :)

2009-02-09 @ 22:19:35
URL: http://poshpoodle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0