MyDOG dag1

När jag och Kingen kom till MyDOG imorse hann vi inte se på några raser i ringarna utan skyndade direkt till finalringen för uppvärmning och träning. Som sagt hade vi först uppvisning i freestyle. Jag, Kingen, min kompis Camilla och hennes griffon Pepsi visade upp vårat parprogram som vi även kommer tävla med imorgon och ha uppvisning igen med på söndag. Även om det inte blev helt felfritt så var jag ändå nöjd, men tanke på all störning runt om. Och viktigast av allt, Kingen hade roligt! :) film med uppvisningen kommer!

Efter freestylen fick jag snabbt byta om till agilityn som gick lite sämre ;) Som jag visste innan ville Kingen verkligen inte springa igenom den låånga, läskiga tunneln som han inte såg slutet i då den var böjd. Så han kom ut ur samma ingång som han sprang in i. Jaja, förutom tunneln så var han duktig på slalomet och alla hopp så det får jag vara nöjd med iallafall ;)

Efter uppvisningen tittade vi mkt bland alla stånden och vist blev det lite shopping. Detta får ni dock se efter MyDOGdagarna är slut. Vi var även och hälsade på söta vovvar på rastorget. Jag blev helt förälskad i en liten toypudel och i en italiensk vinthund (vill ha, vill ha^^).. Självklart stannade vi kvar och tittade på grupperna. Roligt när man innan bedöningen är klar, gissar på vilka som blir placerade och vilken hund som vinner...

En mkt rolig dag :) Imorgon kommer vi in till mässan lite snare för att inte vovvarna skall vara så trötta innan freestyletävlingen..  


en trött Kingen efter uppvisningarna

Pepsi i sin nyinköpta stickade klänning :)

Här köptes Pepsis klänning. Även Kingen fick något här ;)

Här såldes massa härliga eko-produkter och eko-godis. Även här gjordes lite shopping :)

en vacker saluki

en duktig juniorhandler (juniorhandling är tävling i att visa hund för juniorer)

Det hör även till sporten att byta hund, då valet av hund ej skall ge handlern en fördel.

uppfödargrupperna :)

Vinthundsgruppen, med en vacker afghan hund längst fram :)

Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Gud så söt klänning pepsi fick!

Kingen borde också fått en ;D

2010-01-08 @ 00:48:42
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Oj vilka fina bilder! Båd eAfghan och Saluki är så fina men jag förstår att du blev glad i toypudel.. har du sett de små valparna i Posh Poodle bloggen? Hjälllp säger jag bara..



Lycka till med finalen!

2010-01-08 @ 07:17:57
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Anna & Flattgänget

Lycka till på tävlingen!:) Kan också tillägga att den duktiga tjejen med amris som tävlade i Junior Handlingen (Och som vann) heter Josefin Blom.

//Anna & Flattgänget

2010-01-08 @ 11:47:58
URL: http://modig77.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Jag förstår Kingen, läskigt att springa in i en tunnel utan slut. Han är duktig iallafall!!! Vi håller tummar och tassar för er imorgon på tävligen. Heja, heja!



Juniorhandlern på dina bilder tycker jag ser ut som Josefin, Kennel Lightdreams (www.lightdreams.webb.se). En jätteduktig tjej! Det gick bra för henne idag. (Grattis, grattis!)

2010-01-08 @ 19:10:37
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Sara

Pepsi ser så himla rolig ut! Jag älskar griffoner :D

Kingen är såklart snygg, som vanligt.



Ser verkligen fram emot videon, men den kanske redan kommit upp? Ligger efter i bloggläsning så det är bäst att jag klickar vidare. ;)

2010-01-11 @ 15:56:25
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0