jubileum, shopping och video

1års-jubileum: Idag är det 1år sedan jag började med denna blogg :) Det har varit ett händelserikt år och jag är glad att ha denna blogg som en dagbok över det gågna året. Både jag och Kingen har fått massa nya vänner här i "hundblogg-världen"! Det har varit jätte kul att följa alla era hundbloggar, och jag hoppas att ni känner samma för denna blogg :)

Jag började med bloggen dels för att jag tyckte så mkt om "hundmode", men även för att visa att även en "modehund" behöver aktiveras. Jag vet att bloggen kan bli lite flummig med allt från hundskor till hundutställningar, om det är något ämne som ni vill att jag ska skriva mer om så är det bara att säga till! <3// Jimmie och Kingeling

shopping: Här kommer det som jag köpte på MyDOG.

1. randig hoddie från Lundmyr of Sweden, 250:-


2. stickat linne (alpackaull) från Alqo Wasi, köpte jag i Gemenskap Gröns monter, 419:-


3. vit vinterjacka (Dog Eskimo coat) från Theo, 200:-
jag hade på denna på Kingen när vi skulle hem från MyDOG. Kan säga att vit hundjacka inte är att rekomendera i ett smutssnöslaskigt göteborg ;) därför är den smutsig.. tur att den går att tvätta :)


4. 3i1-overall från Hurtta, 450:-
praktisk overall som kan användas som endast flecceoverall eller regnoverall eller sätta ihop de båda så det blir en vinteroverall. Kan säga att Kingen haft på sig den på alla promenader idag och jag rekomenderar den starkt!


5&6. Två charms. En från Luxo och en från Pet Fashion by Ekholms, 30:-/st


7. Varje år köper jag en hund-almenacka med amerikansk cocker spaniel på MyDOG. I år var inget undantag :) 100:-


video: Det var min kompis som filmade oss med en kamera som jag lånade under MyDOG. Som ni märker är det ganska dålig kvalité på videon, men det får duga. Denna uppvisning var på torsdag. Pepsi var då trött och ville inte göra det hon skulle hela tiden ;) På tävlingen(fredag) var det tvärtom, då var det Kingen som var trött och seg medans Pepsi var jätte duktig :)

Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Vilket fint uppträdande! :)

Och jag gillar verkligen det där väst/linnet, hur snyggt som helst!

2010-01-11 @ 22:34:45
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Tack :) duktiga ni är!

2010-01-11 @ 22:44:58
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Haha jaa, jag hann precis till freestyle banan innan det började, hade lite problem o hitta i början det är ju så himla stort inne på mässan :D!

Ni var iallafall jätte duktiga och Kingen är ju supersöt! Mycket mindre än vad jag trott också haha :D!

Var jätte nära på att köpa en sån sötnos-tröja till elwiz men påminde mig själv om att han inte växt klart och han behöver den inte då xD!



Enligt dom i riesenmontern skulle den inte vara såå krävande, dobermann skulle vara värre enligt dom. Men man vet aldrig och jag har ju rätt många raser på listan och det kan ju bli en blandras också :D!

2010-01-11 @ 23:06:11
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Linaa den pinan

1 år wow grattis:D



allt e bara bra med oss=)

Så du e bra på o massera komsiiiii! =P

2010-01-12 @ 08:59:01
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Sara

Gud vad kul! Jäklar vad duktiga ni är. Texas skulle bara springa ut och hälsa på publiken ;)



Ja, vi samlar raser på löpande band. Nej, jag fattar inte heller varför inte den fantastiska amerikanska cocker spanieln inte vill träffa oss. Vi får lägga i en högre växel i raggandet!



Yes, jag älskar att skämma ut mig! Och Texas älskar också att skämma ut mig så det kommer att bli perfekt! Går man kurs eller lär man sig själv? Jag och Texas kan säkert komma på en dans som heter "inte tugga sönder hemmet". Tror att det kan bli succé ;)

Nejmen det verkar verkligen ge jättefin kontakt och vara roligt för både hund och matte. Måste kolla upp om det finns i Uppsala! Hur länge har ni hållt på?



2010-01-12 @ 09:34:54
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Suck, jag kan se att shoppingen var bättre där nere i gbg än det var i Stockholms Mässan strax före jul. Det gick inte hitta en enda snygg vinterjacka ens (med lite bättre kvalité) utan bara massa tråkiga mantlar. Blaa.



Men vad duktiga ni är, jag skulle vara så nervös att glömma bort allt jag skulle göra. Det enda jag klarar av är att gå i cirklar i ringen, det är inte mycket man måste klara av att komma ihåg :)

2010-01-12 @ 09:53:21
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Jag ÄLSKAR Kingen! :D Han är ju så härlig, viftar på svansen hela tiden (sötisen) och det är så lätt att se hur roligt han tycker freestyle är. Märks att ni har bra kontakt, Jimmie. Han är ju precis det man söker i en amris - glad, positiv, arbetsvillig och alert. Han är så glad att han t.o.m. viftar på svansen när han sover... ;) Ni är superduktiga!



Snygga kläder också, gillar speciellt den första och den andra tröjan. Tänk om Kompis skulle kunna tänka sig att ha en tröja när det är kallt... Ja, ja, drömma får man väl göra?

2010-01-12 @ 15:02:21
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, va mycket shopping!

Va härligt! :)

Och en overall från Hurrta är ju aldrig fel heller :)



Duktiga ni var på videon.



må så gott

2010-01-12 @ 18:56:52
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Jenny Lagström

Aww duktiga ni är <3 En väldigt glad och ivrig Kingen såg de ut som ? ;)

2010-01-14 @ 22:10:17
URL: http://svartvitacirklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0