sjuk

Både igår och idag har jag varit hemma från skolan.. Sjuk.. Så tyvärr kunde vi inte vara med på dagens frilufsdag :( Även om Kingen hade tyckt det varit roligt att träffa alla kompisarna tror jag nog att den långa promenaden hade varit lite väl mkt för honom. Här hemma finns det nu så mkt snö att en skogspromenad är omöjlig. Kingen bara försvinner bland snödrivor eller ramlar ner i snötäckta hål. Men så om tur är finns det gott om plogade vägar :)

Det är så tråkigt när det är såhär mkt snö. All snö bara fastar i Kingens päls.. Och Hurtta-overallen är jag så trött på att jag vill bränna upp den. Inte för att den inte är praktisk, för det är den verkligen. Utan för att den är så hiiiimla tråkig, jämnfört med alla de snygga (men liite mindre praktiska) jackorna från Puppia och Puppy Angel. Tur att jag iallafall kan byta halsband varje dag ;) Detta får mig minst sagt att längta tills sommaren! Då går det visserligen inte heller att använda de snygga jackorna, men de olika t-shirtsen, linnerna och för att inte tala om mina (Kingens*) älskade puppia-selar :D

Denna bild representerar bra vad vi gjort dessa dagar: Slappat i soffan och tittat på tv. Fast jag kan inte titta på mitt favoritprogram Djurpolisen på Animal Planet, för Kingen brukar alltid börja skälla när hundar skäller på tvn. Gör era hundar också detta??


Kommentarer
Postat av: Jonna & Puff

Jag är också trött på snön och det praktiska hundkläder som behövs pga snön som annars fastnar.



Och Puff brukar titta på Ceasar. Dock är han inte så tuff så han sitter vid soffan, nära matte och kollar TV under soffbordet och såboffar åt dom andra hundarna :)

2010-02-06 @ 00:00:17
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Krya på dig och vi hoppas också att snön försvinner snart! Liten+päls+snö = inte bra! ;D

2010-02-06 @ 08:31:38
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Aj då, trist att du är sjuk. Hoppas du känner dig bättre snart. :)



Vi har också hur mycket snö som helst, men det går rätt så bra ändå för Kompis. Plus att hon inte bryr sig om ev. snöbollsreserver som hon samlar på sig...



Kompis bryr sig oftast inte om hundar som skäller på tv, men det beror nog på typen av skall. Ibland svarar hon, men oftast tittar hon bara. Fast roligast är naturprogrammen säger hon. ;) Speciellt de med många fåglar eller andra byten. He he he...



Krya på dig!

2010-02-06 @ 12:21:04
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: lina vilken pina

mysvovve<3

Hoppas ni har en bra helg?!

2010-02-06 @ 15:28:29
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0