taxgubben

Som sagt praktiserar jag två dagar i veckan (mån & tis) på ett hundtrim, Björklunds Trimsalong. Jag har redan lärt mig massor! Jag har fått lära mig trimma (rycka) strävhårshundar, vilket jag inte har haft någon tidigare erfarenhet av :) jag har fått träna på flera dvärgschnauzrar, men idag var det första gången jag skulle trimma en strävhårig tax och.. om man säger såhär, man brukar säga att en dvärgschanuzer är en stor hund i litet format. En hund som ofta gjärna vill bestämma och inte minst är svårttrimmad. Då har man inte försökt sig på en normalstor strävhårig taxgubbe med många år på nacken. Ska du trimma mig? Det kan du glömma, verkade det som han tänkte. Men med mkt tålamod, och en munkorg, gick det tillslut bra och det var en väldigt fin taxgubbe som gick hem med sin husse efteråt :)

how to
rycka*


Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Åh taxar ;D

2009-09-21 @ 22:35:01
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Ha ha ha - förstår precis vad du menar! Pappa har haft tre taxar och envisare hundar får man leta efter. ;)

2009-09-21 @ 22:57:12
URL: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0