härligt väder och smutsig hund

Idag har vi bara njutit av det härliga vädret :) Hundarna blir väldigt pigga av det fins höstvädret och springer omkring, och t.o.m tråkmånsen Kingen har rejsat runt lite och lekt med Donna och Deava^^
Bilden nedan är tagen på dagens långpromenad. Vi gick 1h i skogen tills vi kom ut på ett kalhygge där Donna spang omkring som en rikig jakthund och nosade. Kingen som är lite fin i kanten* gick precis efter mig för han tycker inte det är så roligt att hoppa omkring bland fallna träd och ris. Plötsligt hörde jag ett plask bakom mig, och det var Kingen som stod med alla (nybadade och fönade!) tassar i en dy-bäck och väntade på att någon (läs; mig) skulle hjälpa honom upp.. Så det var bara att le och vara glad och gå hem och bada och föna tassar igen ;)

När vi kom hem lämnade jag Kingen och Donna och tog med mig Deava (som självklart inte varit med på långpromaden) och gick ut i skogen och tränade följsamhet, d.v.s. jag gömmer mig bakom ett träd när Deava inte ser och väntar på att hon letar upp mig, och när hon gjort det blir det "fest" ;) 
:)
Donna och Kingeling

Hoppas alla haft en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0