kallt

Nu är det verkligen jätte kallt, imorse t.o.m snöregnade det!!
Det var en minst sagt ovillig Kingeling som jag fick dra med mig på morgonpromenaden, men labbarnabus höll värmen när de sprang runt och lekte som vanligt. Kingeling fick ha på sig sin tröja från Tabitha & Angus som man kan väckla upp kragen på så den skyddar hela halsen från kyla, likt en halsduk :)

husse det är kallt ute! kan vi inte stanna i den varma sängen?

Det blev lite spring i Kingen när han fick upp ett spår, men efter 10m kom han på att han frös och sprang hem ;)

På praktiken var det en dvärgschnauzerdag, så många att jag faktiskt inte kommer ihåg hur många det var^^ Jag har fått börja lite smått och klippa vinklar, vilket är jätte svårt. Tur att jag har så bra lärare*

När jag kom hem gick jag ut en snabbis med alla 3vovvarna, sen lämnade jag Deava hemma och tog bussen med Kingeling och Donna in till centrum och promenerade till min pappas affär. Jag brukar oftast gå med tog bussen idag för att Donna behöver lite "bussträning" :) Hundarna tycker alltid det är lika roligt att komma till jobbet och hälsa på min farmor som jobbar där + att pappa säljer bl.a. hundmat, så man vet var i affären Kingen håller hus ;)

kylig promenad....

tur att jag har en varm tröja :)

Donna springer runt i butiken och letar efter Kingen...

... och självklart är han vid hundmaten ;)

åååå, hundben låg gömda i hinken^^

Har ni det lika kallt?

Kommentarer
Postat av: Anna & Kompis

Kingen och Kompis verkar vara besläktade själar - hon hade inte heller den minsta lust att gå ut på morgonpromis igår. Fort ut, rastade av sig och sen tvärstannade hon och bad om att få vända hem och tillbaka till den varma bädden. :)



Glada vovvar i butiken - syns på svansföringen! :)

2009-10-14 @ 08:55:29
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Svinkallt här, frost överallt! Så det blir på med vinterjackan, mössa, halsduk och vantar!

Duke får däremot gå "naken" då han inte fryser.. än xD!

2009-10-14 @ 15:51:59
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0