MÅSTE i garderoben

Ett MÅSTE i alla hundars garderob är en sele av Puppia-typ

Dessa selar är utformade för att inte skada halsen på något sätt om hunden eventuellt skulle dra. Den enda nackdelen med selen är att den kan tova pälsen på raser som bl.a. pudel :( ..och om hunden gör motsatsen till att dra, d.v.s. blir dragen så är selen inte ultimat. 

Selar från Puppia är de av denna typ som är mest populära. De görs i alla storlekar och finns i nästan alla tänkbara färger och mönster. Men många andra märken har hoppat på trenden och gör nästan identiska selar. Andra stora märken är bl.a. Puppy Angel och Tabitha & Angus. (Det sistnämnda är inte så känt i Sverige, men är ett av de största i England)..

Roligast är ju också om man har ett matchande koppel till sin snygga sele ;)
Kingen har 6st selar från Puppia, och 1 från Tabitha & Angus, men det kommer bli fler^^


selarna från Puppia

Tabitha & Angus
Kingen visar sina selar ;)
   
  

Du kan köpa en Puppia-sele HÄR eller HÄR ;)

Har din hund/hundar en Puppia-sele?


Kommentarer
Postat av: Fiona, Maxi & Tindra

2009-10-04 @ 21:35:17
Postat av: Fiona, Maxi & Tindra

Nja, asså Maxi har ingen. Men Tindra har fått låna en supersnygg grön Essence Harness och koppel från Dolly. Men det blir nog kanske en tills hon blir stor.

Men det kommer nog att se lagom snyggt ut; en lejonklippt pudel med sele... Hmmm, det kanske blir en till Maxi ist? ^^



Kram

2009-10-04 @ 21:38:24
URL: http://spoilme.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Kingen är ju såååå snyyyyyygg i sina selar! :) Superfina kort också, är imponerad av Kingens vilja att posera. Kompis tittar oftast bort från kameran...

2009-10-05 @ 08:59:47
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Inte än, lille fån nog växa klart först, här köps det halsband nästan 1 gång i veckan just nu då han växer så det knakar xD.

Men funderar starkt på ett puppia sele som det gröna kingen har, det andas väl rätt så bra?

Sedan är julselet högt upp på önskelistan ^^,!

2009-10-05 @ 09:50:45
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Trican

Jag skriver som Patricia, att Tila får nog växa klart först innan man köper lite dyrare grejer. Det är inte så kul att lägga ut pengar på något som passar ett tag bara. Fast sen har jag inte hittat någon i så stor storlek som jag tror att jag kommer att behöva:S

2009-10-06 @ 12:35:01
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Anna, Wilson, Baby Boo & Tigger

Oh vi älskar selar. Puppia har vi använt sen ca 5 år tillbaka men nu varierar vi även mellan Puppy Angels, Pinkaholics & Tabithas. Har en jättemysig fodrad en i ull från Tabitha som kommer blir perfekt till vintern!

2009-10-07 @ 11:37:55
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANK

Förlåt för att jag har varit dålig på att kommentera. Men Puppia-selarna är underbara! Fick hem en superior harness och den är fantastisk. Helt perfekt :-) Tindra ser så fin ut i den! Vilket lyx Kingen har som har hela 6st! Dock måste jag ha något som kan spännas runt nacken på Tindra och då är superior perfekt! Men ack så många fina det finns alltså :-) allt bra med er förövrigt?

2009-10-07 @ 22:17:38
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra inlägg! Vilka fina selar Kingen har.

Jag använder nästan enbart Puppia selar till

mina hundar. Du får passa på att köpa en ny

sele när jag har mitt populära erbjudande

"Köp en sele och få ett koppel på köpet!"

Mvh Linda

Spoiled Dog

2009-10-09 @ 23:32:35
URL: http://spoileddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0