Varför jag vill bli Hundfrisör

Det finns 2 anledningar till att jag vill bli Hundfrisör.
Anledning nr1 är vackra utställningshundar. Glamorösa hundar som springer runt i BIS-ringen med vacker päls..
Afghaner, pudlar, am cocker spaniel, malteser o.s.v är alla hundutställningars riktiga stjärnor. Hundvärldens supermodeller.. Dessa hundar kan kräva flera timmars pälsvård varje dag för hundägaren, eller hundfrisören.
1 cocker
En vacker och välvårdad Am Cocker Spaniel :)
Anledning nr2 är toviga, ovårdade hundar. När jag såg på Djurpolisen AnimalPlanet såg man toviga stackars hundar nästan varje gång.. Men då tänkte jag att så är det ju inte i Sverige.. Men när jag praktiserade på ett hundtrim en gång fick jag bevittna att så visst är fallet. En liten vit dvärgpudelhane vid namn Rikky, kom in min sista vecka, och stackars hund. Hela hans päls var tovig ända in till skinnet och vi hade inget annat allternativ än att raka ner han helt och hållet. Sen den dagen bestämmde jag mig för att bli Hundfrisör..
2
Tovig Afghan, före och efter.. 
3  3
Am Cocker Spaniel, före och efter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0