reportage från Ryda-utställningen

Jag är mkt nöjd med utställningens första dag! Bra väder, många olika hundraser, trevliga människor och bra atmosfär! Det enda minus utställningen får är att det inte såldes några hundkläder :´( Haha, men jag och Kingen gick till My One efter utställningen och fick köpt lite ändå ;)
Som vanligt på utställningar springer jag mellan de olika ringarna för att se så många raser som möjligt, och speciellt "favorit"-raserna.. Har kommit på att jag egentligen inte skulle få gå på hundutställningar, eftersom jag blir sugen på nya raser varje gång.. Det är ju tur att de inte säljer valpar på utställningar för då hade jag haft med mig hem minst 7st olika raser idag ;) Även om de flesta hundägare var mycket duktiga med kyltäcken och vatten till sina hundar kunde jag inte annat än tycka synd om de allra hårigaste och kortnosade hundarna i dagens värme, speciellt pekingeserna.. Förutom utställning så var det även agility som alltid är roligt att titta på :D Jag såg till att Kingen tittade mkt noga på agilityhundarna och sa:
Se och lär! ;)
1
Kingen sitter och väntar på bussen till utställningen..
I alla de 4st olika bussarna som vi åkte med idag fanns aircondition!! Jippie!!
Utställnings- och vimmelbilder:
1  2  3  
 
"chinese" i vagn :)             chinese crested              dansande chihuahua
4  5  6
       löwchen                               dvärgpudel                        storpudel
7  7  9
  schnauzer-ringen                pekingese                        chinese crested
Agilitybilder:
1  2  3
     mellanpudel                          papillon                            border terrier
hej då
Hej då utställningen, vi syns imorgon :)
HAHA, jag måste bara berätta vad som hände när jag och Kingen var inne i Boårs och fikade medans vi väntade på bussen hem. När vi stog i kön såg jag något litet som var bakom Kingen, och det visade sig att det var en liten chihuahua som hete Albin som tydligen var väldigt intresserad av Kingen. Albins husse såg mycket "matcho" ut och när han såg att hans chihuahua juckade i luften efter Kingen (som hade rosett på sig) sa han: Albin har du hittad en tjej? Då sa jag: Nej, han är en kille och heter Kingen! .. ni kan ju gissa om alla de andra i kön började att skratta :D

Ha det bäst i värmen!
xoxo

Kommentarer
Postat av: Simone

Olalala schnuzerringen, tummen upp ;P

2009-06-27 @ 19:01:24
URL: http://everlastinglove.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0