Pudelfrisyrer

I Japan blev pudeln mindre och mindre populär och tax och chihuahua populärare. Nu har dock pudeln återkommit som japanernas favorit tack vare en ny klippstil. Glöm rakade nosar och lejonklippningar.. Nu ska pudlarna se ut som nallebjörnar..
pudel-bichon style
Detta är inte en Bichon frisé som man kanske kan tro, utan en Toy pudel!
Här kommer lite olika varianter av Nalle-klippningen.. Som ni ser så är de flesta pudlarna bruna eller aprikosa, vilket är de vanligaste färgerna på pudel i Japan..
1  2  3  4 
5  6  7  8
9  10  11  12
13  14  15  16
17  17  18  20
21  22  23
Även om jag tycker att de flesta av dessa puldar är söta i sina Nalle-frisyrer så kan jag inte hjälpa att jag tycker att det nästan ser lite ovårdat ut med orakade nosar men det är nog bara för att man är så van vid rakade ansikten på pudlar.. Denna pudeln dock är ju bara för söt :)
stor bild

xoxo


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Nää, det var inte snyggt med orakade nos och hätta ska man inte forma om till annat.. den första småbilden såg faktiskt ut som ´bravehead elkler vad han nu hette.. butterhead? tecvknade film... urk.. :-)

Tror det finns en anledning till varför varje ras ska se ut som de ska göra sen finns det olika frisyrer etc som tillhör varje ras.. sen ska man inte ändra för mkt till ngt som inte alls passar raser... en rakad schäfer med en mohaikanfrisyr till ex... njaee :)

2009-07-21 @ 18:03:42
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Vilka nallebjörnar! Den sista hunden hade gärna fått flyttat in till mig - helst nyss :D TOKSÖT!!!

2009-07-21 @ 19:06:56
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Emma, Maggie & Dolly

Vi smälter! Vilken gullunge! Men i övrigt instämmer vi - det ser ovårdat ut med orakad nos. Och så där perfekt fönad och formklippt är den ju bara i ungefär tre sekunder efter att man lämnat trimmet ...

Alltid kul att få se lite ovanliga bilder här!

xoxo

2009-07-21 @ 21:29:18
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Ida <3

Jätte söta men jag föredrar nog rakade.

Revo ser lätt ovårdad ut när han blir förlång om nåsen.

Sen är det ju mycket renare att ha de rakade =)

Kram

2009-07-24 @ 23:27:34
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Elin

skitsöta jue! Men som du säger, så tycker jag med att dem känns lite ovårdade. Spar nu i ansiktet på Romeo och jag får verkligen hålla mig för att inte ta fram trimmern och raka ansiktet.. Värsta är väl om vi ska in till sthlm i helgen..tänk om nån ser min ovårdade pudel :S S



Pss..det finns ingen brun pudel med på bilderna..färgen kallas "röd" men helt fantastisk!! :)

2010-07-19 @ 18:26:19
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0