JAG BLIR SÅÅ ARG!!

Av en slump kom jag in på en hemsida http://www.elhalsband.com/, och jag säger bara fy f#n! Det står på hemsidan: "En lydig hund, är en lycklig hund." Eeee.. URSÄKTA?! En hund som lyder sin ägares minsta vink för att den inte ska få en elchock är en lycklig hund?! Tror inte det!

Det står även på deras hemsida: "

Obs! Många produkter på denna sida är enligt lag förbjudna att använda i Sverige.

Däremot får du: äga, sälja, och köpa dem.

Du får använda de i nästan alla andra länder i världen."
Men deras affärsidé går ju ut på att sälja halsband till människor i Sverige, alltså så stödjer de lagbrott!!
 
Elhalsbandet kallas på hemsidan för dressyrhalsband!! ee, mer plåga sin hund-halsband..
Man kan även läsa om deras produkter t.ex. "Har en lägre maxström än de andra dressyrhalsbanden. Inget för de riktigt envisa hundarna." och "Ett dressyrhalsband, för den lite mer kräsne."

Jag säger bara: USCH!! Jag blir så arg! Inte på något sätt kan någon övertala mig om att elhalsband borde få existera, och jag kan erkänna att jag trodde att denna typen av "träningsmetoder" inte fanns i Sverige på 2000-talet, men tydligen finns det folk (idioter) som köper dessa..... !

Men detta inlägg vill jag föra vidare information om att detta verkligen existerar! Och vi måste göra något åt det!
Fram för allt måste vi föra budskapet vidare, men jag tänker göra allt jag kan för att få slut på försäljning av elhalsband i Sverige! Reinfeldt och co. kan ju förbereda sig på några mejl från mig, och även från er hoppas jag!!

sjukt!
NEJ TILL EL-HALSBAND!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Helt rätt Jimmie! Sådant här borde inte få existera i världen, då det verkligen plågar hundarna. Och när det öppet får marknadsföras om sådanna produkter undrar man ju vart Sverige är på väg...

2009-07-25 @ 23:20:53
Postat av: Frida♥

HEMSKT!!! :( Hur f*n kan man sätta på sin hund ett sånt halsband och sen trycka på knappen och se den bli "elchockad"? :O Sjukt!



Svar: Ja! :P

2009-07-26 @ 00:12:41
URL: http://fridasnellie.blogg.se/
Postat av: Emma, Maggie & Dolly

Helt sjukt att det finns en marknad för elhalsband. Vidrigt! Och så kallar folk OSS djurplågare ...

Bra att du reagerar!

Kram!

2009-07-26 @ 04:36:22
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Linda

SÅNT DÄR BORDE INTE FÅ FINNAS!!!!! USCH! Hur kan man vilja använda sig av något liknande!!!!!

2009-07-26 @ 22:09:13
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Mia

Hmmmmm vi kanske skulle införa test på halsbandet i fråga men på de tvåbenta varianterna av människor som tycker att detta är en bra idé??!! Ja, det tycker jag att vi gör så får vi se hur många som faktiskt tycker att halsbanden är bra sen och så får vi också se hur lydiga de vill vara samt hur de reagerar när halsbandet är av - en rak höger antagligen!



En lycklig hund är en som får bo hos tvåbenta som vet hur man gör för att få den lycklig, lydigheten (vad nu det är egentligen) kommer av att hunden får utrymme att växa till en individ, inte en rädd marionett.



Förlåt, ett ämne som triggar fingrarna till hur mycket skriverier som helst, slutar nu innnan de halkar vidare för långt!

2009-07-27 @ 11:04:02
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan hålla med om så långt att "en lydig hund är en lycklig hund", för så är det (i dem allra flesta fall). Men resten då? Det där med halsbanden. Det är bara sjukt!! Kan man inte uppfostra sin hund utan sådanan metoder ska man inte ha hund!!:@



Ha det bra! //Anna & Flatgänget

2009-07-31 @ 13:02:42
URL: http://modig77.blogg.se/
Postat av: Sara och Dagmar

Ja, fy fan! Förstår inte hur folk tänker.. Tacka vet jag klickerträning! :)



Tack för kommentaren på min blogg! Jo, Dagmar är allt speciell, det håller jag med om. Men din vovve är ju också megasöt!

2009-08-04 @ 15:26:05
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0