Hundväskor

Idag kunde man läsa på PoshPoodle-bloggen om hur Emma fått kommentarer om hundväskor.
Jag har i ett av mina första inlägg gjort ett hundväskor men tänkte berätta ännu en gång om min syn på dessa väskor som tydligen är ett mkt omdiskuterat ämne..

Precis som Emma skriver så betyder det inte att enns hund sitter i en väska 24/7 och inte "får vara hund" bara för att man äger en hundväska.. Självklart finns det de konstiga människor som behandlar sin hund på detta vis, som en accessoar, men, dra inte alla över en kam"! Jag har kläder på min hund, och låter han vara hund, någonstans finns det nån bimbo med en chihuahua som har kläder på sig och inte får vara hund; är jag likadan som henne??!

Att hundväskor får så mkt kritik är ju av samma anledning som hundkläder får det. På samma sätt som att en hundägare som har kläder på sin hund får massa "skit", men en hundägare som har ett täcke på sin hund bryr sig ingen om så får en hundägare som har sin hund i en väska "skit", men inte en person som har sin hund i en transportbur! Men, det är ju samma sak, bara att de är snyggare gjorda!!
1 2
DJURPLÅGERI !!!!                  Inte djurplågeri....            skillnad??
Det finns massa situationer då jag önskar att Kingen var mindre så jag kunde haft han i en väska t.ex. när man går på stan med maaaaassa människor som är påväg att trampa på honom hela tiden, tänk då hur platt en liten chihuahua hade varit. Eller på tåg och bussar där hunden inte får sitta i sätet utan ska sitta på ett smutsigt golv..

Ännu en situation kan ju vara att om man har en valp som inte får gå på långa promenader och som väger för mkt för att man ska orka bära den hela tiden.. Av den anledningen så har jag lärt Deava att sitta i en transportväska för att förbereda henne inför kommande Göteborg-besök..
djurplågare??
3
Deava ligger och myser i sin väska.. :)
4
ZZzzzzz... ^^ stackars Deava.. ??

 

Kommentarer
Postat av: Felicia & Hugo

Fattar inte heller varför folk tycker det är djurplågeri! :O Lixom hundarna går ju också och inte bara sitter i väskan! Det är ju en annan sak om ägaren bara har hunden i väskan och inte låter dem gå! Men det är ju bra om man har t.ex som du skrev är i stan och träffar på massa med folk..

Ha det bra // Felicia & Hugo ;)

2009-07-04 @ 19:11:14
URL: http://villaorrnasets.webblogg.se/
Postat av: marie och spencer

Åh va irriterad jag blir på sånt folk!

Jag tycker de skulle vara mer synd om spencer ifall han INTE skulle få vara i sin väska när vi åker buss/tåg eller liknande. För han är den en trygghet och kryper själv ner i den, precis som med tröjorna han har på vintern hoppar han glatt i!

Det är inte så att man tvingar på sin hund nåt den inte trivs i

2009-07-04 @ 19:20:45
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Emma, Maggie & Dolly

Tack för fin kommentar och bra inlägg! Tom Kingeling håller alltså på att bli nertrampad ibland? Tänk då Maggie i tunnelbanan i rusningstrafik, inte en chans att jag sätter ner henne där :P

Deava är en goding där hon ligger och myser! Ha det bäst i solen ni med! xoxo

2009-07-04 @ 22:01:22
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: mitsukai

Vissa människor är verkligen korkade!!

Jag fattar verkligen inte det negativa med väskor.

Och det gör nog inte min Bianca heller eftersom hon hellre går o lägger sig i en väska än i sin hundbädd även när vi är hemma.

En väska är trygghet för en hund när man är på resande fot. Det är en liten bit hemma helt enkelt.



Och tack vare hundväskan kan jag ta med min Bianca ut i ett fullsmockat centrum med båda händerna fria. Hon kan följa med mig och övernatta hos vänner utan att bli nervös, och hon kan åka med på tåg och bussar utan att störas av främmade människor. Hon bara kryper in i sin lilla trygghetsväska med snuttefilten.



MER VÄSKOR ÅT HUNDÄGARE!

2009-07-05 @ 19:18:23
URL: http://mitsukai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0