julen

Vi började Julaftonsmorgon med en tidig och härlig skogspromenad. Kingen hade under sin jacka från Puppia ett par avklippta overallbyxor som jag sytt på en stickad tröja. (overallen (från Theo) var nämligen för kort i ryggen, så jag klippte av bakbenen och sydde på dem på den stickade tröjan.) Så Kingen som i vanliga fall inte gillar långa snöpromenader traskade nu på och försökte inte smita hem till värmen ;) 

Hemma var det dax för julklappsutdelning! Donna, Deava och Kingen fick öppna sina egna julklappar innehållande hundben. Kingen som är en van presentöppnare rev snabbt upp paketen och började smaska i sig. Donna var inte långt efter i klappöppnandet. Deava däremot som aldrig innan öppnat ett paket visste först inte hur hon skulle kunna göra för att få tag på det väldoftande innuti. Men efter att ha sett hur mamma gjorde, så gick de till slut. Och det var en minst sagt nöjd Deava som låg och smaskade på sitt välförtjänta ben :)
Kingen fick såklart lite extra julklappar, för att han varit så snäll ;)
Den 2a julklapp han fick på morgonen var denna hoddie från Flamingo som jag köpt på Hundskafferiet :)

Sedan kom det släkt och familj och hälsade på och det blev pulkarace utomhus. Kingen tyckte dock att det var roligare att vara inomhus i värmen, med sitt smakliga ben, så han fick efter en stund gå in. Labbarna däremot tyckte det var roligt att springa omkring och leka med barnen ute. Sedan kom våran chaufför i form av en mormor och hämtade mig och Kingen. När vi sedan kom hem till min mamma var Kingen överlycklig! Det luktade ju julmat i hela huset! Efter julbordet (då Kingen tillbringat tiden under matbordet så han kunde hjälpa till om någon tappade något^^) kom tomten och gav julklappar :) Kingen tyckte inte alls tomten var läskig, men undrade vrf det blev sån samling vid dörren när en gammal rödklädd gubbe kom på besök. I sina julklappar som han öppnade denna gång fick han smaskigt knäckebröd och köttbulle (mumms*) Han fick dä även denna sele från Puppia som jag köpt på MyOne, och denna pipleksak från Puppia köpt på Hundskafferiet.

Nästa dag blev det en riktig mysdag som mestadels tillbringades i soffan :)

Idag åkte jag och Kingen åter hem till min pappa..

Hoppas alla haft en härlig jul!
+
Och imorgon är det ingen vanlig dag! För då är det Kingens födelsedag!
6år fyller min älskling imon! <3

Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

Tack :D!

Stackars Kingen som fryser så! Elwiz fryser också men bara när han blir blöt så skall försöka leta efter ett regnavstötande täcke till honom, altnernativt sy en egen overall. Onödigt dyrt att köpa kläder till honom nu när han bara växer ur allt :)!

Hoppas Kingen får en fin födelsedag imorgon, grattis i förskott!

2009-12-26 @ 23:40:18
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Grattis på födelsedagen!

2009-12-27 @ 09:46:49
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0